
— To kwestia dwóch a może trzech dni — powiedział mi robotnik pracujący na kładce, gdy zapytałem go, kiedy otwarcie. Trwają ostatnie kosmetyczne zabiegi, ale piesi już teraz mogą przechodzić. Kładka gotowa, termin dotrzymany.
Konstrukcja zmieniła kolor z żółtego na szary, wymieniono także balustrady oraz podwieszenie prętowe, czyli tzw. wieszaki. Wymieniono nawierzchnię i dylatacje. Przebudowano również elementy konstrukcyjne tzw. skrzydełka, odwodnienia oraz umocnienia skarp. Wykonawcą robót jest firma Kormost S.A. Przez cały czas eksploatacji konstrukcja nie sprawiała żadnych problemów. Wykonywane w poprzednich latach remonty polegały wyłącznie na odnowieniu powłoki malarskiej. Całkowita długość konstrukcji to niespełna 70 metrów, rozpiętość osiowa łuku wynosi 55 metrów, a szerokość około 5 metrów.
Kładka pieszo-rowerowa pomiędzy ulicami Czeską a Niziny powstała w 1991 roku i stała się niezbędna po wybudowaniu trasy Północ-Południe, obecnie Al. Jana Pawła II. Była to jedna z pierwszych konstrukcji tego typu w Polsce. Od czasu powstania pełni dla mieszkańców pobliskich osiedli bardzo ważną rolę komunikacyjną i pozwala na skrócenie drogi do szkół, przedszkoli czy do pracy.
O remoncie kładki między ul. Czeską a Niziny pisaliśmy w czerwcu br. — Remont kładki nad al. Jana Pawła II na Wyżynach już w wakacje. Podpisano umowę z wykonawcą.
Janusz Wiertel
Kładka przed i po remoncie







